RSS

Happy Father's Day

...salam...
(>_<)v
...

...pertama-tamanye disini...
...inginku mengucapkan...
..."Selamat Hari Bapa"...
...kpd ayahandaku...
...Haji Mohamad Saat b Pawi...
...May Allah bless you all the way...
>>Heeeeeeeee<<
....

...well...
...hubungan anak laki dgn bapa mesti yg lelaki taw camne gayenye kn...
...walaupun hanye cakap benda yg penting2 je...
...but xdela it means hubungan bapa n anak tu xmesra kn...
...still lg makan same-same semeja, solat jemaah same-same, duduk pun bawah 1bumbung...
...yg da kawen laen citer la law duk umah laen2 bumbung...
>>HuHuHu<<
...

...jarang kite dgr bapa ni jenis yg membebel kn...
...sbb care dowang nasihat anak laen...
...ayat x berjela2...
...trus masuk isi penting...
...tu yg bile kene perli dgn bapa agak makan dalam gak la...
...law bebual kat tepon pun xsmpai beratus-ratus perkataan...
...siyesly yg basic2 je...
...
...bile mase nak berbual panjang?...
...law berbual smpai gosip2 pun masuk tu dgn ibu la kot...
...sbb anak laki mesranya lebih dgn ibu...
...manakala anak pompuan lebih mesra dgn ayah...
...ramai da org kate cmtu...
...pakar kaunseling n motivasi pun ckp cmtu...
...kire mcm lumrah la tu kot...
...rasenye anda sndiri pun merasakannye...
>>HuHuHu<<
...

...ramai org kate anak lelaki ni law kne bebel dgn ibu panjang mane pun wat slumber je...
...tapi bile abah ni "ehemm!!" je, lari lintang pukang...
...nak wat guano...
...action speaks louder than words i guess...
...itu la yg kadang2 pihak ibu xpuas ati...
...mule la dia kate kite ni ikut ckp abah tp ckp ibu wat xtaw...
...bkn camtu...
...cume anak lelaki sbnrnye suke dgr ibu bebel...
(erk? yeke? kene patot2 jugak kot, law lebey2 agkat kaki gak)
...mgkin faktor suare kot...
...suare ibu ni sedap, so law nak bebel pun sedap je dgr...
...tp suare ayah ni garau, agak xbest tinge law dgr lame2...
(pandai2 aku je wat hypothesis)
>>HuHuHu<<
...

...ape-ape hal pun ibu n ayah keduanye kite perlu hormati...
...sayangi mereka sebagaimana mereka sayangi kite sejak dr kecil...
...even kalau mereka ade wat ati kite terguris ke tercubit ke terpukul ke...
...semuanya itu pasti ade hikmah yg tersembunyi...
...bersabarla wahai anak...
...kerna budi n jasa ayah ibu membesarkn mu...
...tidak akan terbalas walau dgn wang berjuta...
...kalau la si anak bule lihat tangisan n kegembiraan ibu n ayah sewaktu anak itu dilahirkan...
...nescaya xde anak yg derhaka kat dunia ni...
(lg skali terbuat hypothesis sndiri)

...jgn lupe doakan mereka selalu...
...xkire la mereka masih ade disamping kite ataupun yg telah tiada...
...hanya doa anak yg soleh dpt membantu mereka...
...



...till then...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 responsiveness:

@Fn@N_Z@Ss said...

br0!! ucapkan skali utk abah aw!!
bile2 wa balik r..
bukn s0rg... tp dua 0rg... huh!!!
lu tunggu!!
salam~

Post a Comment