RSS

basikal rider

...salam...
(>_<)v
...

...sejak2 ni asik nak imbas kenangan lalu je...
...zaman kanak2 pastinya kerna byk memori yg indah2...
...wat kepale sndiri je n the geng...
...geng plak kepala masuk je...
...mmg menjadi la...
>>HuHuHu<<
...

...first time dpt beskal time umur 5thn...
...law da 5thn mestila beskal tu dibawa tuk g tadika...
...da la tadika dlm 1taman je...
...senang ulang alik nek beskal...
...dgn alasan xnak menyusahkn parents aku anta n amik...
...dptkn la aku beskal pertamaku...

~lebih kurang camnila gaye beskal pertamaku dlu~
...aku igtkn smpai abis sekolah tadika aku bule lenjan beskal ni...
...upenye tidak...
...satu hari mak aku xbagi nek beskal...
...katenye de kawan beliau nmpk aku bwk beskal laju xpandang kiri kanan...
(ade bakat ganti stoner upenye ni)
...so beskal aku kne tarik...
...aku da xleh bwk beskal ke tadika atas sbb2 keselamatan...
>>HuHuHu<<
...

...tp kesedihan aku xlame...
...pejam celik pejam celik da abis tadika...
...mule la sekola rendah n sekolah agame...
...oleh kerana sekolah agame ptg jauh cket dr umah aku...
...alasan lg skali di buat tuk aku mendapatkn beskal...
...n aku berjaya!!!...

~beskal "SATRIA"~
 ...ni la beskal yg digunakan aku ulang alik sekolah n g merayap...
...beskal legend ni...
...lumba beskal xpenah kalah...
...tapi da menjadi adat sang juara lumba beskal...
...accident jatuh beskal bukan sekali dua...
...abis koyak suar, koyak lutut, koyak kasut...
...accident dpn pagar sekolah agame pun penah sbb berpasir...
...maklumla dulu kn suke maen seret2 tayar kat kawasan licin...
~Ahaks!~
...

...dalam byk2 kes lumba beskal...
...kes member jatuh longkang besar dpn masjid la yg paling xleh blah...
..xdapat dilupakan sampai bile2...
...da la time tu berlumba waktu malam lepas terawih...
...malam2 cnfirm la litar gelap, skill rider is at stake...
...mmg dasat la law di imbas balik kejadian tu...
>>HuHuHu<<

~bayangkan jatuh beskal mcm pkck ni kat dlm longkang yg lg besar dr longkang dibawah~
~da la longkangnye lg besar 3x gande dr biase n xbertutup plak tu~
...adehh...
...kejadian kenangan betul la...
...xnak la aku mention name kat sini kan kang de yg terasa plak...
~Ahaks!~
...

...lbey kurang da 2,3thn aku lenjan beskal satria aku tu...
...da jadi besi buruk da sbb aku spraykn kale ijau...
...wat the! cam k*****!...
...aneway thnks la pade beskal tu kerna menjadi juara sokmo...
>>HuHuHu<<
...

...last beskal aku 'BMX'...

...time ni mmg tgh musim beskal...
...budak2 bikin beskal x igt...
...bar katak la petak la ape la...
...totok kale biru la merah la metallic la...
...rim aloi la besi la ape la...
...tayar sotong la tayar potong la...
(basikal pun de tayar potong ka?)
...paddle besi je time ni, yg plastik xstandard...
>>HaHaHa<<
...

...pastu aku pun kne pindah sat...
...aku let go beskal ni kat sape pun aku x hengat...
...beskal tinggal beskal jela...
...


...till then...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 responsiveness:

Post a Comment