RSS

hari ni punye khutbah~

...salam...
(>_<)v
...

...lame rasenye xbuat entry ni...
...nak wat guano...
...tenet kekadang cam siput patah kaki...
...law siput biase pun da lembab, pe lg siput yg patah kaki...
...pandai2 korang la nilai brape kelambatan siput itu...
~Ahaks!~
...

...tajuk khutbah hari ini agak bersejarah...
...sejarah dimane 63tahun yg lalu tertubuhnya negara israel...
...dimane negara tu mmg xde hbungan diplomatik dgn Malaysia...
...sbb time tgk passport, smua negara kite bule masuk kecuali israel...
...bagus gak rupenye kerajaan Malaysia...
...memboikot la jugak walaupun secare halus...
>>HuHuHu<<
...

...ape yg terjadi pada 63tahun lalu iaitu pada Mei 1948...
...tarikh dimane tanah/negara yg dimiliki oleh umat Islam mule dibahagi-bahagikan...
...dari sebuah kerajaan yg luas kpd negara yg kecik2 anak ikan...
...tujuannye untuk mencerai-beraikan perpaduan umat Islam...
...sbb tu kite yg jauh ni xterase sgt dgn yg berlaku dgn saudara kite diluar sane...
...contoh paling menonjol issue pendudukan zionis di Palestine...
...siapa yg amik peduli tentang mereka...
...padahal negare2 Islam yg berada disekililing wat endah xendah je...
...kene desak bru gerak...
...kene kutuk bru nk bertindak...
~adeh~
...

...kejatuhan kerajaan Islam kalau ikut sejarahnye dimulekan di Turkey...
...oleh pengkhianat agama iaitu Mustaffa Kamal Atartu'...
...mmg benar kate bijak pandai...
...musuh diluar mudah kite nampak...
...tapi musuh didalam kalangan sendiri tu yg payah tu...
...
...byk pemimpin2 Islam sebelum tu seperti Sultan Muhammad Al-Fateh...
...yang berjaya menawan Kota Constatinople...
...dibunuh oleh tabibnye yg berbangsa Yahudi...
...n macam2 lg citer tentang pengkhianatan dpt dilihat...
...yg didalangi oleh Yahudi/zionis ni...
...

...padahal kalau nak diikutkan...
...sumber2 asli ni byk negara2 Islam yg pegang/miliki...
...tapi kenape 2/3 negare Islam berada dalam kelompok negare miskin...
...yang penduduknye tiada bekalan asasi yg cukup...
...sedangkn negara kafir yg tidak punye ape2 pada dasarnye yg menentukan segale...
...

...tapi mungkin keadaan itu akan mengalami evolusi...
...dimane pemimpin2 negara Islam yg bersekongkol dgn negara kafir jatuh...
...dimulekan dgn Presiden Mesir, hosni mubarak tu...
...sehingga la ke Turkey, Tunisia, Yaman dan negare Islam laen...
...rakyat telah bangkit mengubah kepimpinan atas dasar menegakkan agama...
...bukan sbb nak jatuhkn kroni laen n angkat kroni sendiri...
>>HoHoHo<<
...

...benarlah ape yg pernah diperkatakan oleh baginda...
...umat Islam pada akhir zaman ramai...
...tapi ibarat buih dipesisir pantai...
...yang mudah hilang bila dipukul ombak...
...kerana rapuhnye perpaduan...
...umat Islam laen tidak dpt merasai derita saudara Islam yg lainnya...
...(T_T)...
...

...for the ending...
...bring back ISLAM!!!...
...



...till then...
...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 responsiveness:

Post a Comment