RSS

menu cuti sem

...salam...
(>_<)v
...

...patotla sejak 2menjak ni rase laen mcm je...
...mcm de benda yg aku terlepas pandang...
...rupenye da lame x update blog...
>>HaHaHa<<
(giler poyo ayat!)
...

...alrite...
...akhirnya merasa gak pengalaman TBS...
...Terminal Bersepadu Selatan...
...mmg terbaiklah...
...semoga semakin bertambah maju...
...rakyat tetap didahulukan...
~Saya bangga menjadi rakyat Malaysia~
~Ahaks!~

...
macam biase...
...bile balik confirm aku akan masuk dapur...
...bkn terpaksa tp da tanggungjawab...
...law x kang cian adik2 ku nk mkn ape...
...parents aku keduanye bekerja...
...so sape2 yg parents die bekerja cnfirm paham sgt2...
...lg2 law korang anak sulung...
...xkire la laki ke pompuan...
>>HuHuHu<<
...

...arini masuk dapur 1st time stelah bape bulan xlek umah...
...selongkar peti ais n rak dapur...
...usha2 de x bahan2 yg aku perlukan tuk memasak...
...bkn masak ape sgt pun...
...menu "Nasi goreng abang" je pun...
...sbb adik aku asik tanye je abg masak ape...
...jwbnye abg masak "nasi goreng abg"...
~terus diam ko adik2 ku x tanye lg~
>>HoHoHo<<
...

...
meh aku ceritakan care2 masak nasi goreng abang...
...

...1st skali...
...korang mesti la seorang abang...
...law akak name nasi goreng kene tuka la...
>>HaHaHa<< ~jokes2~
~jgn marah akak2~
>>LaLaLa<<
...

...mule2 harusla korang sediakan bahan basic...
...bwg putih, bwh merah, ikan bilis n nasi!...
...kemudian kuali, senduk, pinggan, pisau, blender...
...

~lebih kurang camnila bahan2 asasnye~
~pastu korang nk blender ke nk tumbuk je suke ati~
~pandai2 kome la ikut suke~
>>HoHoHo<<

...pastu korang panaskan minyak sampai minyak tu berasap...
>>HaHaHa<<
...jgn smpai berasap weh...
...aku joke je...
...law korang panaskn minyak smpai minyak tu berasap...
...alamatnye hangus la t bahan2 yg korang masukkn tuk d masak...
~panaskan sampai korang rase panas bile letak tgn atas minyak tu sudey~
>>KehKehKeh<<
...

...bile korang rase agak2 timing da cantek...
...korang masukkn dulu bahan2 asas tu...
...pastu gorengkn dgn sedikit minyak...
...agak2 da naik bau bole la korang tambah benda2 extra...
...cam fishball ke, meatball ke, ketamball ke, sotongball ke...
>>HuHuHu<<
...

~bile korang kacau nasi n bahan2 tu dgn penuh kasih syg~
~jadi la cam gamba di atas~
~sikit lebih kurang cmtu la~
~law nk lg itam tambah kicap~
>>HoHoHo<<
...

~lastly da bule hidang n makan ramai2~
~byk ni ckup la tuk 7org adik2 aku mkn~
~law xckup masak sendiri~
>>HaHaHa<<
...

...ni la yg paling simple...
...yg da biase masak tu mesti lg handal...
...aku masak pun time cuti sem je...
...law x makan cafe la der...
...xkan nk masuk dapur cafe masak sendiri...
...ko buang tebiat pe...
>>HeHeHe<<
...


...till then...


p/s : camne nk wat yg pedas cket ek? law cmpur sos xsedap t, da tu nak masukkn pe lg? helppp..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 responsiveness:

Anonymous said...

tmbah la 2,3 btg cili padi n belacan ckit.. then nk lg sodap tmbh sos tiram.. bly gak gune udg kering gnti ikn blis.. slmat mncube.. ;)

ZaHiN said...

oic.. cmtu ek? tq2 (>_<)v

Post a Comment