RSS

Kelapa Muda vs Kelapa Tua

...salam...
(>_<)v
...

...arini mau merepek lg d laman blog ku ini...
...oleh kerana cuti2 ni diisi dgn aktvt berkebun...
...aku da mule kenal tumbuh2an...
(agak sblm ni bute tumbuh2an)
>>HaHaHa<<
...

...sgt seronok upenye berkebun ni...
...mencangkul...
...menanam pokok...
...trim dahan2 pokok...
...last but not least...
...bile da penat membanting tulang dpt minum air klape...
...fresh dr pokok lg...
...nikmatnye sgt x terungkap...
~erk~
(ni yg nak bukak bisnes in agriculture sector ni)
>>HuHuHu<<
...

...time ni gak la borak lbey dgn abah...
...law x...
...ckp benda penting je...
>>HuHuHu<<
...
...nak wat cane...
...mmg camtu kot hubungan ank laki dgn bapaknye...
...tp time kerja kebun byk la plak modal nak cite...
...siap bule brenti rehat minum air klape same2 smbil bercerita...
...we had fun...
~Ahaks!~
...

...peh! asal perengaan entry aku pnjng sgt...
...aku nak cite pasal kelape je kot...
>>HaHaHa<<
(naseb la korang terbace aku melalut)
...

...haaaa...
...one of the most significant thing that i have learned from farming is about coconut...
...about the taste of coconut water...
...differences between young n old coconut...
...
...baru aku taw beza upenye...
...yg best skali dpt experience sndiri benda tu...
...skurang2nye xde la aku ckp kosong je kan
>>HuHuHu<<

...air klape mude...
...rasenye dull...
...tp bule wat ilang penat la kn...
>>HeHeHe<<
...n...
...air klape tua...
...rasenye heaven...
...sedap n ilang penat...
(da mcm promote minuman energy la plak)
...

...then aku terpikir...
...mgkin begitu juga keadaannye dgn manusia...
...mgkin x 100% correct tp ade rasionalnye kot...
...

...org mude hidupnye dull...
...maksud aku org mude jiwanye masih belum berwarna-warni sgt...
...less complicated n less challenging...
...umpama kain putih yg baru dicorakkan dgn 2,3 warne je...
...org mude juga sntiase ingin mencuba...
...untuk menambah pengalaman biasenye...
...oleh kerana tiada pengalaman sebelumnye...
...tiada juga mgkin pengetahuan tentangnye...
...kite org mude slalu tersilap langkah dlm percaturan...
...lebih byk yg dikesali drpd yg dihargai...
...

...org dewasa@tua pulak idupnye dynamic...
...maksud aku org dewasa ni jiwenye telah sarat...
...sarat dgn pahit manis kehidupan n pengalaman...
...yg pastinye mewarnai kehidupan mereka...
...umpama kain putih yg hampir mempunyai semua warna...
...pengalaman yg merupakan guru sejati mengajar mereka erti hidup...
...lebih byk yg mereka hargai drpd yg dikesali...
...

...ckupla stakat ni lesson yg aku dpt dr memerhatikan sifat buah klape n airnye...
...buah laen entry laen plak la ek...
>>HaHaHa<<
...


...till then...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 responsiveness:

seri mawar said...

love this entry.. sgt munasabah.. :)

ZaHiN said...

(>_<)v thnx...

Post a Comment