RSS

Khutbah Jumaat Minggu Ini

...salam...
MySpace

...masuk arini da 4hari kite pose...
...kan kan kan...
...camne pose korang...
...sahur ke xsahur...
>>HeHeHe<<
...minggu ni g solat jumaat kat SBPI lg...
...cam biase jalan2 cari angin...
MySpace
...cam biase sampai je masjid da penuh...
...maklumla ramai gak yg masuk SBPI time solat jumaat...
...

...Minggu ni tajuk khutbah seperti berikut...
..."Ramadhan jalan ketaqwaan"...
...khatib start khutbah dgn memberi kelebihan ramadhan...
...dimane pintu2 syurga n rahmat terbuka luas...
...pintu2 nerake di tutup rapat2...
...ramadhan menyediakan peluang bg yg ingin memohon kemaafan...
...atas dosa2 yg lalu...
MySpace

...khatib juga de sbut pasal sahur...
...korang sahur x time pose ni?...
...khatib nasihatkan supaya kite bersahur...
...kerane ape?...
...haaaaaaa...
...sbbnye adela kerana sahur la yg membezakan puase agama ISLAM dgn agama lain...
...bukan ke sahur tu dpt pahala...
...pe la salahnye prepare kurma n air sbelah katil...
...agak2 xsempat, teguk je air n kurma tu...
>>HuHuHu<<

...kite juga digalakkan melakukan amalan2 sunat...
...amalan yg wajib confirm2 la kan kene buat...
...xkire la ramadhan ke x...
...antare amalan2 sunat yg bule kite cube wat ade berbagai...
...solat sunat tahajud...
...solat sunat taubat...
...solat terawih...
...khatam quran...
...n...
...mcm2 lg amalan2 laen yg pahalenye digandakan dlm bulan ramadhan ni...
...byknye nikmat yg Allah berikan...
...tp mengapa sgt sedikit mereka yg bersyukur...
...

...lg2 pasal terawih...
...ade certain org cam kesah xkesah je dgn terawih...
...alasanye benda tu sunat je...
...law larat buat, law xlarat watpe nak pakse...
...amboi! snangnye ckp...
...bukanla nak kate ape...
...tp ape la salahnye kite anggap terawih tu pun mcm suatu kewajipan...
...sebulan skali pun xnak buat ke...
MySpace

...last but not least...
...bersahur n berbuke...
...biarla bersederhana...
(>_<)


p/s: bile la agaknye nak buke n sahur kat rumah plak.... (T_T)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 responsiveness:

liyana said...

nice post..keep it up!!

ZaHiN said...

wohooo!! tq! will!! will!! ahaks!
(>_<)

Post a Comment