RSS

Paham punyer salah

...aku rase xde sape yg salah...
...kau xsalah die pun xsalah...
...ini semua hanye salah paham...
(petikan dialog sebuah drama bersiri - cubela teka law taw)
(>_<)
...tgk la manusia suke menyalahkan yg laen...
...bkn nak cermin n tgk diri sndiri dulu...
>>>ish ish ish<<<
...

...exam da nak dekat da ni...
...nape aku xpaham2 lg subjek ni...
...ni mesti sbb xphm...
...tgk la tu...
...phm jgk yg bersalah...
...

...ku baru sedar ku bkn jenis yg suke belajar...
...bkn mksud xsuke tu camne...
...tp utk wat latihan n homework luar waktu kls mmg sgt mls...
...Tuhan saje Yang Mengetahui...
...

...lantas aku teringat nasihat seorang guru...
..."kamu ni kalau da malas sgt nak wat latihan luar waktu kls"...
..."ade care laen"...
..."apeka carenye itu ckg?"...
..."time dlm kelas fokus betul2"...
..."100% attention dlm kls"...
..."so time kat luar kls just revise gitu2 je"...
...

...nasihat yg rasenye ade betulnye...
...sbb kebanyakan waktunye aku rase...
...law tga time jwb paper final exam...
...topik yg time aku fokus kat kls la paling aku igt...
...drpd yg aku study sndiri bagai nak rak...
...

...sbb tu la imam syafie suh belajar dgn guru...
...bkn belajar sndiri-sndiri...
...kang sesat...
>>>HuHuHu<<<
...

...sbb tu dlm kls aku xbyk ckp...
...sbb aku cube utk fokus...
...maaf la yer rakan2 yg terasa bile aku xmnjwb persoalan kamu...
...skema pun skema la...
...jnji aku phm pe lecturer aja...
...kite borak luar kls k...
...luar kls aku sgt bising...
...tp tgk tmpt, waktu n topik la kan...
...kang bising je slalu org kate mulut murai plak...
...burung ape?...
...burung murai...
>>>HuaHuaHua<<<
...

...Tuhan...
...kau uji diri ini ketika aku alpa...
...terasa diri sungguh mudah terlena...
...adeka aku bersalah...
...dalam mencatur atur hidupku...
...kan ku cuba bangkit dr lena...
...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 responsiveness:

Post a Comment