RSS

Masjid @ Mosque

...awam smua tahu masjid tu tmpt beribadah bg umat Islam...
...lg2 kat negara Islam...
...d mane2 saje ade masjid...
...xyah risau kononye xde tmpt solat...
...temberang sgt la tu...
...

...tapi kan...
...alahai...
...segan plak aku nak ckp...
...

...tp xpe, untuk kebaikan semua aku ckp gak...
...nape eh xsmua masjid di bina n di jage dgn elok...
...xkesah la masjid bandar ke kampung...
...law da xbjage tu mmg nmpak selebet...
>>>HuHuHu<<<
...

...ade masjid tu plak besar...
...tp sistem pengudaraan kantoi...
...ruang tgh masjid yg tinggi n kosong tu biasenye mmg kosong...
...tepi2 n blkg2 penuh kipas...
...mane la taknye jemaah yg dtg awal pun duk blkg...
...patotnye bile dtg awal tuk rebut saf dpn...
...tp skang ni laen plak yg jadi...
(T_T)
...cdey3...
...

...org yg urus masjid ni pun kene la pk...
...jgn pentingkan kecantikan masjid je...
...keselesaan jemaah pn kene la jage...
...kan kan kan...
...lagi2 masjid yg de tabung duit...
...jgn la kate membazir time perihal keselesaan jemaah...
...tp xbazir plak law buat perhiasan yg mewah2...
...alahai manusia...
...

...jgn risau pihak masjid...
...rezeki tu law da Allah nak bagi...
...dr arah mane pun bule dtg wet tu...
...harte dunia la katekan...
...mane penah abis...
...belanjekan je wet tu untuk kebaikan bersama...
...ni tak..
...alasan je memanjang...
...wet xckup la...
...xde bajet tuk itu la ini la...
...government xbg wet la...
...adoiyai...
...asik tuding jari kat pihak laen je...
...

...bile masjid meriah n harmoni...
...selesa n bersih tuk jemaah...
...insyAllah ramai org t akan dtg...
...jgn la salahkan org xdtg sbb tu xjage...
...da law umah lg slese dr masjid...
...solat kat umah la kan...
...jemaah dgn family...
...

...cube la law masjid selese cam rumah...
...mungkin saje msjd tu akan jd umah ke-2...
...kan kan kan...
(>_<)
...



p/s: g masjid @ surau jgn lupe niat iktikaf sblm masuk... byk ganjaranye :-)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 responsiveness:

Post a Comment