RSS

Half + Half = ONE

...Aloha!!...
...apeka...

...sudey lame rasenye xmenulis...
...sampai kene sound...
>>>HeHeHe<<<
...xpe...
...ku xkesah...
...tu maknenye masih ade yg prihatin...
...walau diri rase seperti terbuang...
...kadangkala...
(duhai hati, bersyukur la)
...

...benda ni aku penah cite kat kelas akauntingII...
...kelas time kat matrik Uia...
(now Centre For Foundation Study IIUM)
...sbb dulu lecturer aku suh stiap org bg tazkirah cket...
...tiap kali abis kelas...
...da hari aku pun tibe...

...aku bkn la mendalam sgt ilmunye tentang agama...
...tp aku cube untuk tidak biarkan diri dlm kejahilan...
...aku cube untuk mencari topik yg sesuai...
...maklumla...
...sblum ni xpenah lg wat camni...
...

...Hablu min Allah-Hablu min Annas...
...dlm bahase mudahnye...
...Hubungan dgn Allah- Hubungan dgn Manusia...
...sgt pentin bkn keduanye?...
...dlm xsedar saling sgt berkait antara satu same laen...
...dlm hidup ni kite kene jage 2faktor ini...

...1st factor...
...hubungan dgn Allah...
...seringkali kite merungut dgn ujian...
...seringkali kite alpa dgn pujian...
...lantaran itu suruhan-Nya kite abaikan...
...larangan-Nya kite pertikaikan...
...x penah ke rase mcm ade yg xkene...
...padahal ape yg nak nak dilakukan telah terlaksana...
...igt la matlamat x seharusnya menghalalkan care...
...tp matlamat harusla dicapai dgn care yg halal...
...seimbangkan la tuntutan dunia n akhirat...
...kerana amalan didunia membawa ke akhirat...
...

...2nd factor...
...hubungan dgn manusia...
...seringkali tidak penah ckup dgn ape yg ade...
...suke mencari salah mereka disekeliling...
...bagaimana pula dgn diri sendiri...
...yg menuding ke org laen itu 1jari...
...yg menuding ke diri sendiri itu 4jari...
...kite hidup didunia bkn sorang2...
...benar ade org sekililing...
...hargai mereka seadanye...
...kerana kite tidak kekal lame...
...

...ade kaitan ke?...
...mesti la ade...
...n aku rase stiap yg bernyawa pasti merasakannye...
...igt lg cerita kanak2 dahulu...
..."Si Pengembala dgn Serigala"...
...bkn ke binatang ternakannye habis d telan dek serigala...
...kerana mempermainkan penduduk kampung...
...tu kan x menjage hbungan sesame manusia namenye...

...soal hati...
...kadangkala mmg kite rase kecewa...
...dgn telatah manusia...
...tidak lupe juge diri sendiri...
...kenapa jadi begitu begini...
...mgkin kah kerana mereka atau kerna diri ku sendiri...
...cube kite palingkan sebentar diri ini pada-Nya...
...cube kite sujudkn sbentar kepala ini pada-Nya...
...cube kite ajukan keresahan hati ini pada-Nya...
...cube kite tangiskan air mata ini pada-Nya...
...

...dont u never know...
...with someone sometime...
...u smile with the broken heart...
(lagu Raihan)

...kerna Dia Maha Penyayang n Maha Pemurah...
...tunduk dan bersyukur la kamu pada-Nya...
...dari-Nya kamu dtg...
...kepada-Nya kamu kembali...
...
...





p/s: melihat diri sendiri yg asik dgn dunia kadang terlupa urusan akhirat
(T_T)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 responsiveness:

Post a Comment