RSS

khutbah Jumaat Minggu Ini

...Salam...
>>>HuHuHu<<<
...rasenye da lame ku xbuat entry ni...
...adela sbb2 tertentu yg xsepatotnye mnjadi sbb...
...apeka yg cube aku sampaikan ni...
...adoi, pening2...
...sila abaikan yer...

...aneway...
...arini ku solat jumaat di SBPI Gombak...
...yg jaraknye lbey kureng 4-5km dari UIA...
...ahh, lame da rasenye xdgr khutbah bahase melayu...
...rindu nak dgr khutbah dalm BM...
>>>HuHuHu<<
...ape kejadahnye...

...khutbah minggu ni tajuknye perpaduan...
...ulang lagi sekali...
...PERPADUAN yer sahabat2ku sekalian...
...khatib cerita kan...
...bagaimana Islam itu menitikberatkan perpaduan...
...baru la umatnye kuat dan kukuh...
...dlm menempuh badai n dugaan...

...namun ape yg dilihat sekarang...
...amatlah bertentangan dgn yg disarankan...
...disana sini kite lihat pergaduhan n peperangan...
...xkire la antara berlainan agama atau pun bangsa...
...tp yg paling sedih sesama Islam pun bergado n berperang...
...sedih xsedih la kan...
...jahilnye kite dlm dunia yg serba mencabar ni...
MySpace

...salah org kite nampak...
...salah sendiri xmengaku...
...masing2 ego n sombong...

"sesungguhnya Kami jadikan manusia itu berbagai bangsa supaya mereka berkenal-kenalan"

"Janganla kamu berbangga2 dgn keturunan mu"

...tadi khatib beri beberapa point kenapa hal ini berlaku...
...salah satunye sbb PHD...
...PHD disini means Penyakit Hasad Dengki!!...
...bkn PHD yg doktrin tu er...
...harap maklum...

...perluke kite dengki dgn org yg berjaya? yg kaya?...
...lagi2 klau org tu org Islam...
...saudara seagama...
...bile kite tgk org mcm tu...
...kite akan rase untuk jadi mcm mereka...
...tp care kebanyakan org adalah naek dgn menjatuhkan org laen...
...ade gunenye ke wat camtu?...
MySpace

...kamu kamu kamu...
...da besar, pikir2la sendiri yer...

...sifat inilah yg mungkin menjadi barah masyarakat...
...bukan mudah untuk dihakis...
...bkn smua dapat menepis...

"Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui atas2 tiap2 perkara yg berlaku sama ada yg kamu zahirkan dan juga yg kamu sembunyikan"




p/s: tu je kot ku dpt kongsi.. xsehat nak tulis panjang2... mate panas ngadap laptop... huhuhu~~
MySpace

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 responsiveness:

Post a Comment