RSS

Hari Minggu Yang Sebuk!! Arghhh!!

kat tangge ni la aku tunggu untuk gerak ke tmpt program

Arini mmg padat jadual ku, artis pun kalah. huhu~ time pas metting ritu da setting baek da nak tido awal tp mlm smalam aku tlajak tido bace manga sampai kul2pg, pastu plak pg ni bangun kul6:30pg, sbb arini prgrm aku start kul 7:30pg!! giler, xpnah d wat owang. (>_<) seb bek leh bangun, law x, xckup org la jwbnye....

Smpai je kat tmpt yg di tuju (Sekolah Sri Al-Huda, Gombak) semua org kumpul n start the aktiviti, aku xleh la citer dtail kat cini, xckup space kang kat blog aku nih. huhu~ kiteorg de program dgn dak skola tu, kire lbey kureng cam mentor&mentee (tunjuk ajar ku sifu). dr sem bape ntah aku join aku pun alpa, yg penting kite enjoy!! betul x adik2? hehe~


ari sabtu aku abis arini kat sekola dak2 ni je, dr kul8 sampai kul530pm. ntah nape agknye, line fon ku wat hal, msg nak sent xleh, receive n kol je bule.. sowiee (>_<) aku tabahkan je ati ni, sabar jela dgn ape yg berlaku, da tanggungjawabkn settle kan benda ni. time aku tga monitor dak2 ni dlm kelas, aku tnampak benda nih: pembaris kuning

aku nampak je benda ni aku teringat zaman skola ag harian dulu. time tu skola ag da pinda kat bangunan baru yg kat tepi jln dr Tamn Rinting nak ke Pasir Gudang. kenangan tul bile tgk pembaris kuning ni, mengingatkan aku kembali pada zaman ketika mane nakal2 sdg menjadi2.

Scene pertame:
dulu aku slalu kene sebat dgn pembaris ni sebab ponteng kelas arb, bkn ape, aku xphm, ustzh yg ajar tu pulak bkn type yg bule masyuk mengajar, aku ilang minat nak masuk klas, g surau skola wat keje sndiri dgn mmber yg skepale. aku penah gak kene sebat dgn pembaris ni sbb x hafal ayat berzanji (skola ag Johor de blaja berzanji). aku igt lg kitab bzanji tu kulit die hardcover kaler merah. sgan giler dak jhor xreti zanji. haha~

Scene kedua: pembaris ni dulu penah patah dpn mate aku, aku igt lg, time tu ustzh tga marah giler dgn kelas aku sbb ramai agkat kaki time kelas die or keje xciap. tp mmg ustzh aku tu tga angin la mase tu. name beliau ustzah Umi law xsilap aku (lame xjmp). seb bek aku time tu xwat hal, so xtrase sgt time die marah tu. tp dgn member aku yg lg 1 (aku lupe plak name die) mmg die angin giler, die sebat dak tu kat punggung sampai patah pembaris tu..

dak tu ingt da lepas, tp bkn smudah itu, ustzh umi suh aku cari pembaris yg mcm tu jgk kat kelas laen. kenape aku yg kene cari? (sbb aku head class time tuh) poyo!!~ aku pun g la cari, baru nak tlg member ckp xjmp, tp kat kelas atas ade plak, aku g amik n serahkan pembaris tu kat ustzh aku.

papp!! pembaris yg ni pun patah, cian ustzh, mst skt tgn die, tp lg skt ati die kot, sbb tu die cool je aku tgk time tu, disebabkan pembaris tu patah, dak laen yg patotnye kene gak xkene sbb turn dowang lpas member aku nih. (slamat tutttt... dowang!! ) haha~

sekian la kesah aku sebatang pembaris kuning yg tebal#

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 responsiveness:

Post a Comment