RSS

Dunia Luar Dari UIA

"Law da asik terperap je dlm ni bule mati kebosanan di watnye"
MySpace

tu la ayat2 dak2 yg duk hostel, aku rase bkn u aku je tp hampir kat semua ipt yg maujud kat dunia ni. huhu~ (heh, betul ke?) xkesah la tu, yg penting arini aku dpt kuar dr hostel. tgk dunia luar yg rancak n ganazz bergerak tanpe mengira waktu. barula terbukak cket minda ni dpt irup udara luar yg wekk!! kah3~

td pas kls tga update menda2 yg kene update ni, mmber aku ajak kuar mkn kat umh mmber aku yg lg sowang (pening la korang bace statement ni, cnfirm 2-3kali). huhu~ aku yg tga xde plan nak watpe pas kls twus on je la, wet pun tga kering ni, rzki plak dtg, ape lg, yob keja yob (wlpn aku org Johor). lepak kejap je pun sbb malas nak lepak lame2, umah org kot.





nak dijadikan citer, time aku jln2 luar umah die aku nampak pokok betik ni n pokok cempedak tu. teringat aku kat umah aku yg kat Jb tu, umah aku dulu pun de pokok buah ni, xyah beli kat kedai, jimat. bapak aku la rajin tanam2 pokok ni, aku plak diberi tugas menyiram pokok2 ni sampai la die tumbuh besar n bule idup sndiri.

time kecik2 dulu punyer la aku pelik nape la org kate "tak rugi berbudi pada tanah". aku pk camtu dulu sbb pnah tlg atok aku tanam pokok sentang kat kebun die, time tu pnatnye bkn main, bermandi peluh aku sepanjang proses penanaman pokok sentang tu berlangsung.
MySpace
tp aku tgk atok aku slumber die jer g gali tanah untuk wat 1 lubang ke 1 lubang yg laen. aku yg mude ni pun ape lg, truskan jela keje aku ni. malu la law kalah dgn atok aku yg da 50 lbey tu~ time tu, atok aku gali, aku tanam (mane 1 agaknye yg lg berat ek kejenyer??) renung2kan la. huhu~ ntah ape kaba pokok tu pun aku xtaw skang, lame da xlawat kebun atok aku tuh. bkn pe, xsempat. ahaks~

tga syok2 aku teringat lek zaman kanak2 yg xde masalah dulu, tibe2 ade mamat mane ntah wat pangai sengal die. aku nak tegur segan sbb aku xkenal mamat ni. member aku bkn mcm ni aku rase. tp tu la, aku tgk jela ape yg die wat. korang nak tgk gak? tgk bwh ni:


aku xleh nak watpe da dgn dak ni, aku cume doa je xde kete yg nak lalu jln tu time dak ni wat pangai die. aku malas la nak tegur lbey2, kang aku plak kene keja dgn die. aku tgk pun mamat ni mcm da lepas umur mumaiz so aku perhatikan jela. member sape ni ek? tlg btaw aku!! haha~
MySpace

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 responsiveness:

Afif Zainuddin said...

hoh~
aku tgh tgkp gambar kete kot!!!
btw, tu baru posing camtu..
nnt aku wat skill 'kuak lentang' berirama..
hoh! baru ko tahu~

ZaHiN said...

cet...
kuang lentang la sgt...
ade bran open arr!! :-P

Post a Comment